zaterdag 16 juni 2012

Een begin | A start


In mijn studio-appartement. Foto: Alicia Artenstein 2012
Met verwondering en bewondering laat ik me al jaren inspireren door allerlei blogs*. Vanuit de familie- en vriendenkring hoorde ik regelmatig dat ik eens met een blog zou moeten beginnen. Hierop reageerde ik tot voor kort wat afhoudend. Niet dat ik geen hobby's of passies heb, integendeel. Ik heb meerdere passies, en ik deel deze zo graag met anderen dat ik daar mijn beroepen van gemaakt heb.** Ik heb een nogal lastige eigenschap die me tegenhield. Ik zie en voel verbanden tussen allerlei fenomenen. En dat betekent dus dat ik me niet strak bij één ding wil houden, want voor mij heeft het één dan zoveel met het ander te maken dat ik het niet wil scheiden. Als ik me dan aan een strakke afbakening moet houden, dan is dat voor mij zo'n verarming, dat mijn plezier als sneeuw voor de zon verdwijnt. Tot ik me bedacht dat als het mijn eigen weblog is, ik zelf bepaal waar ik wel of niet de grenzen leg. In de ogen van anderen bewandel ik dan vaak zijpaden. Het zij zo. Dit weblog wil een huis zijn, een Huis voor het Rijk der Zintuigen met de zijpaden erbij. Mij gaat het vooral om de reis. Het zou mooi zijn als dit leidt naar een virtueel museum op het web met kamers voor al het moois en lekkers dat de zintuigen voedt, inspireert en uitdaagt. En wie weet, verhuist dit weblog ooit van een studio-appartement tussen de stadsbomen naar een tastbaar Huis Rijk der Zintuigen met vanuit elke kamer uitzicht op de Natuur.

Voorlopig ga ik me eerst maar verdiepen in de technische aspecten van het bloggen. Ondanks de duidelijke instructies heb ik de technische mogelijkheden nog niet onder de knie. 

Summary
A start. This is the first post of the dutch weblog House Empire of the Senses. This weblog intends to be about all kinds of subjects that please and challenge the senses (the arts, perfume, nature, skin, cosmetics, massage, cats & dogs). It would be beautiful if one day a Virtual Museum for the Realm of the Senses could be created from ideas and images expressed in this weblog. 

*) Over weblogs die inspireren volgen zeker nog blogposts in de toekomst
**)P.R./Communicatie, Onderwijs, Beeldende Kunst, Uiterlijke Verzorging

3 opmerkingen:

  1. http://huisrijkderzintuigen.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De eerste stap is gemaakt en het voelt goed niet waar! Spannend en benieuwd naar de reacties. Bedankt voor het delen van jouw gedachtengang. Mooie titel heb je gekozen voor je blog "Huis der Zintuigen". Het herinnert mij bewust te zijn van mijn zintuigen en deze optimaal te gebruiken en combineren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voelt goed, inderdaad, spannend ook. Het plan is nu: één keer per week een nieuwe post te plaatsen. Dank voor je feedback.

      Verwijderen